Tampereen Sähkölaitos investoi energiatehokkuuteen sekä uusiutuvaan energiaan. Vuoteen 2030 mennessä huimaavat 95% Tampereen alueen lämmityksen CO2-päästöistä eliminoidaan vuoden 2010 tasoon verrattuna. Sähkis-palvelu, jonka päätimme yhdessä rakentaa, on osa Tampereen Sähkölaitoksen ympäristöinvestointia sekä pyrkimystä nostaa tehokkuutta asiakkaita kohtaan. Sähkis-palvelun sekä Urakoitsijaportaali-palvelun kautta tavoiteltiin yhtenäistä ja modernia käyttökokemusta, sekä joustavuutta Tampereen Sähkölaitokselle. Vanhoja järjestelmiä ei pystytty muokkaamaan kunnolla, ja uusien integraatioiden rakentaminen uusien toimintojen luomiseksi oli mahdotonta.
Etsittyään sopivaa ratkaisua vuosien ajan, Tampereen Sähkölaitos tarttui tilaisuuteen ja toteutti digitaalisen transformaation sekä investoi ympäristötoimiin eSystemsin low-code superkyvyt apunaan - nopeasti.
"On uskomaton saavutus, että MVP:n kehitys kesti vain puolitoista kuukautta, ja että ensimmäinen versio oli valmiina kolmessa ja puolessa kuukaudessa. Sama nopea kehitysprosessi auttoi Tampereen Sähkölaitosta myös ketterien metodien käyttöönotossa, mikä on osoittautunut edistävän Tampereen Sähkölaitoksen toimintaa valtavasti."
Projektin ensimmäinen tavoite oli nopeasti generoida ideoita ja aloittaa matka kohti yhtenäistä, maailman parasta asiakaskokemusta kaikille Tampereen Sähkölaitoksella. Palveluiden ja asiakaskokemuksen virtaviivaistamisella yhteen teknologiaan turvautumalla oli tarkoitus avata toimittajalukkoja ja saavuttaa mittavia pitkän aikavälin säästöjä.
Tavoitteemme oli modernisoida ja joustavoittaa nykyisiä palveluita, sekä nopeasti luoda uusia palveluita käyttökokemus ja asiakkaan tarpeet etusijalla. Asiakaslähtöinen palvelumuotoilu oli projektin ydin, joka johti meidät luomaan todellista arvoa asiakkaalle.
Yhtenäinen käyttöliittymä B2B puolelle, jonka kautta päästään käsiksi kaikkeen tarpeelliseen tietoon: esimerkiksi kulutustietoihin, häiriöihin, laskutukseen, sekä kommunikaatioon käyttäjien ja asiakaspalvelun välillä.
Tampereen Sähkölaitoksella oli viimein mahdollisuus päättää kaksi vuotta kestänyt toiveikas suunnittelu, ja ottaa käyttöön toimivat ratkaisut uuden teknologian ja eSystems kumppanuuden siivittämänä, tuoden tehokkuutta ja edistystä ympäristötoimiin.
Saavutimme yhdessä huikean kulttuurimuutoksen Tampereen Sähkölaitoksella, kun ketterän kehityksen metodit sisäistettiin osaksi toimintatapoja.
Saavutimme päämäärämme pienen tiimin kitkattomalla yhteistoiminnalla, jossa mukana oli laajamittaisesti myös kolmansia osapuolia, sekä palveluiden loppukäyttäjiä pilotoinnissa. Saavutimme low-code -projektien jatkuvan kehityksen ja toimituksen avulla läpinäkyvyyttä yli organisaatiorajojen.